На думку М. Карне, вчителі, які працюють з обдарованими дітьми, мають бути чутливими й доброзичливими, мати високий рівень інтелектуального розвитку, динамічний характер, почуття гумору, бути особистісно-зрілими, емоційно стабільними і мати позитивну Я-концепцію. Адже всім відомо, що зробити учня щасливим може тільки щасливий учитель. Ще хотілося б привести слова К.Д.Ушинського "Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, що треба запалити".
Відомо, що талановитих багато, та не кожному щастить розкрити свій талант, розвинути і реалізувати його.
Сьогодні суспільство потребує творчих особистостей, тих, хто здатний самостійно мислити, приймати нестандартні рішення, адаптувати свої знання в різних галузях з використанням найсучасніших технологій. Впровадження ефективних методичних засобів, технологій пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих дітей — ось головна мета освітньої діяльності кожного вчителя.
Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З'явилася нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадянах. Кожна дитина по-своєму неповторна.
Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.