ЯКА СКЛАДЕНА У ШКОЛІ НА ПІДСТАВІ СПОСТЕРЕЖЕНЬ ЗА РОБОТОЮ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ, ЯКІ ДОСЯГЛИ ПЕВНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У РІЗНИХ ГАЛУЗЯХ:
- учень має стійку потребу в знаннях в оволодінні новим засобами діяльності, прагне глибше пізнавати явища, які знов спостерігає, аналізує. Для учня пізнавальна діяльність має особисте значення. Він прагне виконувати різноманітні завдання творчого характеру, шукати неординарні рішення при розгляді різних проблем, бажає досягти успіхів у нових ситуаціях, приділяє багато уваги саморозвитку;
- учень самостійно приймає рішення в значних ситуаціях, бере на себе організацію і керівництво діяльністю навчальних груп, вміє швидко приймати рішення, допомагає друзям;
- володіє не тільки обов’язковими знаннями навчальних дисциплін, а й працює з додатковими матеріалами. У нього добре сформовані загальні, спеціальні, самоосвітні та комунікативні навички та вміння, розвинені всі компоненти мислення (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, систематизація, класифікація, абстрагування, конкретизація.) Він вміє мислити самостійно, критично, гнучко, оригінально;
- учень здатен самостійно утворювати образи, любить фантазувати, пропонує декілька підходів щодо розв’язання задач, бачить проблеми та об’єкти в різних ракурсах, використовує асоціації. Він ставить перед собою цілі, підпорядковує їм свою діяльність. Він фізично розвинений, працездатний, енергійний, емоційно стійкий.