підтримувати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам'яті, логічного мислення.
- Мають вищі порявняно з більшістю учнів інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;
- Мають активну пізнавальну потребу, що домінує;
- Відчувають радість від здобуття знань, розумової праці.
- Діти з назвичайно високим загальним рівнем розумового розвитку (такі діти найчастіше зустрічаються в дошкільному й молодшому шкільному віці);
- Діти з ознаками спеціальної розумової обдарованості - у певній галузі науки (підлітковий вік);
- Учні, які не досягають через якість причини успіхів у навчанні, але мають яскраву пізнавальну активність, оригінальність психічного складу, неабиякі розумові резерви (частіше зустрічаються в старшому шкільному віці).
- Виявлення таких дітей.
- Створення умов для їх оптимального розвитку.
- Розвиток цілісної картинки світу в уявлення дитини;
- Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми;
- Розвиток здатності самостійно навчатися та здійсеювати долсідницьку роботу;
- Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної "Я - концепції".
- Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
- Орієнтація на потреби дитини.
- Максимальне розширення кола інтересів.
- Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
- Ускладнення змісту навчальної діяльності.
- Талановитим, здатним до експерементальної й творчої дфяльності.
- Професійно грамотним.
- Інтелегентним, моральним і ерудованим.
- Володіти сучасними педагогічними технологіями.
- Мати позитивну "Я - концепцію", бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
- Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
- Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
- Працювати диферційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
- Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
- Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
- Аналізувати навчально-виховну Діяльність - свою та класу.
- Добирати й готувати матеріали для колективних творчих справ.