Вся виховна робота в школі спрямована на реалізацію Державної національної програми «Освіта» (Україна ХХІ століття), Закону України «Про загальну середню освіту», Концепцію виховання та національної програми «Діти України» та програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Школа має виховувати молодь на основі всебічного врахування особливостей способу життя, традицій, звичаїв, історичного шляху, розвитку культури, ментальності народу.
1. Принцип гуманізації і демократизації виховного процесу.
2. Принцип зв'язку виховання з реальним життям.
3. Виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності.
4. Єдності вимог і поваги до особистості.
5. Послідовності систематичності і єдності виховних впливів.
- орієнтація на формування у школярів рис громадянина української держави, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури;
- залучення школярів до самоорганізації учнівського колективу, реалізації функцій управління, формування громадської думки, товариських взаємовідносин і організаційних якостей;
- організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучу батьків;
- впровадження нових підходів, психолого-педагогічних систем, активних форм та методів навчання та виховання, відповідних до потреб розвитку особистості, розкритгя її талантів, духовно-емоційних, розумових і фізичних здібностей.
- пробудження в дитини бажання бути моральною;
- формування в учнів моральної свідомості на основі організації моральних стосунків дітей через їх включення стихійну, або спеціально організовану діяльність;
- вироблення етико-естетичного ставлення до життя й до своєї життєдіяльності;
- формування моральної культури, толерантного ставлення до інших культур і традицій;
- забезпечення розвитку в дітей потреби у здоровому способі життя, гармонійному поєднанні духовного, фізичного та психічного здоров'я;
- формування культури сімейних стосунків;
- розвиток чесної і позитивних моральних якостей дитини, спонукання до самовдосконалення;
- підтримка здібностей культурної творчості, спрямованої на особистісний саморозвиток.
- системі загально шкільних заходів;
- роботі органів учнівського самоврядування;
- роботі з батьківським комітетом;
- спільній діяльності школи та громадських організацій.
- інформаційно-масові: -конференції; - диспути; - дискусії; - подорожі до джерел рідної культури.
- діалогічні: -бесіди; -міжрольове спілкування.
-інтегративні: -гуртки за інтересами; -фестивалі.
- наочні: -виставка дитячої творчості; -тематичні стенди; -книжкові виставки.
- діяльнісно-практичні: -екскурсії; -свята; -огляди-конкурси; -олімпіади; -ігри.
- індивідуальні: -доручення; -творчі завдання; -звіти -індивідуальна робота.
Враховуючи події в Україні після Революції Гідності та обставини, які пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості, активній громадянській позиції…
Включившись до процесу відродження національної системи виховання, головною метою колективу Биковецького НВК є передача школярам соціального досвіду, багатства духовної культури народу і на цій основі – формування особистих рис громадянина держави.
Патріотичне виховання здійснюємо через різноманітні форми та методи залучення дітей, вчителів та їх батьків до вивчення героїчної історії українського народу.
В.Сухомлинський говорив: «Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується».
Виховання поваги до державної символіки, Конституції України – одне із виховних завдань педагогів. Тому вже, починаючи від дитсадочка та 1-4 класів, ми формуємо уявлення про державні та національні символи України. Вихователі та вчителі проводять:
- бесіди «Чому наш прапор синьо-жовтий?», «Про що розповідає наш Герб?», «Державні та національні символи», «В нас єдина мета – Україна свята, нездолання ніким і ніколи»…;
В старших класах це:
- бесіди «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Патріотизм – нагальна потреба України»;
- історико-патріотична година «Я - громадянин – патріот незалежної держави України»;
- урок-подорож «Символи України»;
- інтелектуальні аукціони «Люблю я свій народ – ціную його звичаї!;
- година спілкування «Я – українець»;
- диспут «Конституція – Основний закон України»;
- усний журнал «Я – громадянин незалежної держави».
Його основна мета – це виховання школярів на традиція, звичаях свого народу, рідному краю…
Головним завданням руху учнівської молоді „Моя земля – земля моїх батьків є залучення кожного учнівського колективу до виконання його програми, тому кожен клас залучений до кожного з напрямків руху:
1. «Рідна мова – пісня солов’їна».
2. «Мій край – моя історія жива».
3. «Роде наш красний, роде наш прекрасний».
4. «Струни серця».
5. «Кришталеві джерела».